ریتم آهنگ

9 قدم در بازیگری طنز

9 قدم در بازیگری طنز


1- طنز خود را پیدا کنید.
چطور بامزه هستید؟ چه چیزی در مورد شما خنده دار( طنز) است؟ آگاهی از آنچه در مورد شخص شما طنز است ( مثلا برای علی صادقی شیوه خندیدن او خنده دار است!!!) یا به عبارت دیگر یافتن کمدی ( طنز) در خود و زندگی روزمره ، اولین قدم برای تبدیل شدن به یک بازیگر موفق کمدی است. شوخ طبعی شما توانایی ذاتی خنده دار بودن شما است .چیزی که اصطلاحا آن را ژن خنده دار بودن می نامند.
همچنین به یاد داشته باشید که کمدی از درام ناشی می شود و درام از درد ناشی می شود. بنابراین ، کمدی از درد ناشی می شود. آیا می توانید از درد خود جوک بگویید؟ پس از اینکه طنز خود را پیدا کردید ، باید نقاط قوت کمدی خود را تشخیص دهید.
 

2- شخصیت کمدی (طنز) خود را مشخص کنید.
آیا به عنوان بازیگر طنز،شوخ طبعی شما خشک و کنایه آمیز است؟ احمق و خونسرد؟ بی شرمانه و دمدمی مزاج؟ دانستن ویژگی های کمدی به شما کمک می کند شخصیت کمدی خود را شناسایی کنید. مثلا: منطقی ، بازنده دوست داشتنی و…
در واقع هشت الگوی شخصیت کمدی وجود دارد.( در یک مطلب جداگانه بررسی خواهیمشان کرد) هر شخصیت ویژگی های کمدی خاص خود را دارد و به ناچار در این هشت شخصیت کمدی، شخصیتی را پیدا خواهید کرد که با آن یک ارتباط طبیعی و ارگانیک را تجربه خواهید کرد. تمرکز روی شخصیت کمدی شما به شما کمک می کند تا جایگاه مهم طنز خود را پیدا کنید.
 


3- در مورد کمدی جستجو و مطالعه کنید.
برای اینکه یک بازیگر طنز موفق باشید ، باید کمدی و طنز را مطالعه کنید و بهترین راه برای این کار دوره آموزشی ( اگر در دسترس تان است ) و کلاس است. در کلاس کمدی ، نه تنها یاد خواهید گرفت که چگونه روش کمدی را به درستی اجرا کنید. شما همچنین فرصتی پیدا خواهید کرد تا شخصیت کمدی خود را انتخاب کنید.
شما می توانید کاراکتر آن شخصیت در صحنه های مختلف ، تاریخچه ، انگیزه ها ، اقدامات و نقاط قوت کمدی آن را بررسی کنید. مهم تر از همه کلاس کمدی می تواند به شما کمک کند که طنز خود را پیدا کنید و طنز خاص خودتان را بسازید.

4- به فیلمنامه ( متن طنز) پایبند باشید.
در کمدی همه چیز در مورد ریتم ، زمان و سرعت است و وظیفه شما به عنوان بازیگر طنز این است که در هر قسمت از فیلمنامه کمدی که اجرا می کنید ، آن موارد را شناسایی کنید. کمدی ، اگر درست انجام شود ، مانند یک آهنگ خوب است. همانطور که یک نوازنده ملودی را به صورت ساخته شده می نوازد ، یک بازیگر طنز نیز باید به فیلمنامه پایبند باشد. این بدان معنی است که کلمات را دقیقاً همانطور که نوشته شده دنبال کنید.
کلمات را اضافه یا رها نکنید یا کلماتی را در ابتدای جملات ضمیمه نکنید ، مانند “نگاه کن” ، “منظور من” ، “خوب” و “بنابراین”. و علائم نگارشی را تغییر ندهید! همیشه به یاد داشته باشید که یک نقطه فقط پایان یک جمله نیست. این پایان یک فکر است. عبور از کنار آن یا تغییر آن به علامت سوال نه تنها قصد جمله ، بلکه “موسیقی” گفتگو را تغییر می دهد. پس یک بازیگر طنز هوشیار باشید و حواس تان به جزییات کارتان باشد.
 


5- تحلیل فیلمنامه های کمدی را بیاموزید.
کمدی از دو چیز تشکیل شده است: ناامیدی و غیرقابل پیش بینی بودن. این مضامین در خطوط داستان ، جوک ها و شخصیت ها یافت می شوند. و به خاطر داشته باشید که کمدی متشکل از نیروهای مثبت و منفی است که برای ایجاد شوخ طبعی در فیلم نامه ، به ویژه در دیالوگ ، گرد هم آمده اند. شکستن فیلم نامه های کمدی به بازیگر طنز کمک می کند تا این عناصر و چرخش و تغییر شخصیت ها و لحظات کمدی فیلم نامه را بهتر درک کند.
همانطور که شخصیت خود را تحلیل و بررسی می کنید و تکنیک کمدی خود را یاد می گیرید ، نکته های بسیار ظریف اما مهم طنز خود را نیز بررسی کنید. شما باید تیکه کلام ها (کلمه ای که بارها و بارها در یک صحنه استفاده می شود) جوک های تکراری و صامت ها و سکوت هایی که نویسنده در متن مشخص کرده است را بررسی کنید.
 

6- متعهد بمانید.
در گمان برخی کمدی آسان است. اما به عنوان بازیگر باید بدانید که بازیگر طنز بودن سخت است. چه چیزی کمدی را اینقدر سخت می کند؟ تعهد. شما به عنوان یک بازیگر طنز باید صد در صد به دیالوگ ، کنش های بدنی ، جوک ، تکنیک و به خصوص شخصیت ها پایبند باشید.
شما باید به همه کارهایی که انجام می دهید ایمان داشته باشید و از صمیم قلب به آن متعهد باشید.و این تصور اشتباه که کمدی آسان است نباید مانع تحلیل درست شما از شخصیت و کم کاری شما شود.
 

7- بی حرکت باشید.
یکی از بزرگترین چیزهایی که می تواند یک صحنه طنز را نابود کند حرکت کردن بدون دلیل است . این کار شامل تنظیم لباس ، خاراندن بینی ، کشش گردن ، تکان دادن دست ها ، ضربه زدن به ران ، چرخاندن چشم ها و … است. تا جایی که حرکت در جهت های مرحله مشخص نشده باشد ، باید ثابت بمانید ، زیرا هر حرکت اضافی حواس شما را از ریتم کمدی متن پرت می کند.
قرار نیست شما یک مجسمه باشید ، اما به عنوان یک بازیگر طنز باید از فضای خود آگاه باشید و اقدامات خود را کنترل کنید تا تمرکز بیشتری داشته باشید . در همین راستا ، شما همچنین باید یاد بگیرید که چه موقع باید بخندید و چه موقع سکوت کنید تا خنده تماشاگر به پایان برسد.
 


8-استادان کمدی را تماشا کنید.
بازیگران افسانه ای قدیمی و جدید بسیاری در کمدی وجود دارد و تماشای عملکرد آنها برای ایجاد حرفه کمدی شما بسیار حیاتی است. از چارلی چاپلین و باستر کیتون گرفته تا بازیگران سریال فرندز (دوستان) ، شما باید تاریخچه کمدی خود را بدانید. ابتدا آنها را برای سرگرمی محض تماشا کنید ، سپس دوباره آنها را به عنوان یک بازیگر طنز که از همه کارهای بازیگران یاد می گیرد ،تماشا کنید.
 

9- خوش بگذرانید.
هنگام اجرای کمدی ، باید از کاری که می کنید لذت ببرید. شما  به عنوان بازیگر طنز باید تکالیف خود را انجام دهید ، شخصیت خود را پیدا کنید ، تکنیک خود را کامل کنید ، به متن متعهد باشید ، سپس وارد کار شوید و از آن لذت ببرید. برخی از خطرها را بپذیرید. اعتماد به نفس داشته باشید و کلی موضوعات خنده دار را به ارمغان بیاورید!
اگر سرگرم شوید ، احساس می کنید که در درون شما انرژی زیادی ایجاد می شود که بهترین ، مثبت ترین و پرانرژی ترین عملکرد شما را به ارمغان می آورد. و اگر سرگرم باشید ، مدیر انتخاب بازیگر ، نویسنده ، تهیه کننده و در نهایت تماشاگران با شما سرگرم می شوند و این به شما کمک می کند تا یک بازیگر طنز موفق شوید.
 

“تمامی محتوا مندرج در سایت متعلق به رسانه ریتم آهنگ می باشد و هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلامانع است.”